Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
7.6.2019, Milan Šurkala, aktualita
Obchodní válka mezi Čínou a USA pokračuje dál. Poté, co USA daly čínské Huawei a jeho partnery na černou listinu, se Čína rozhodla udělat to samé. Brzy tak vydá svůj vlastní seznam amerických společností, které budou zakázány.
eMKejx (108) | 10.6.201910:14
co tak zakazat materialy potrebne pre vyrobu cipov... neskrtne si ARM, AMD, Intel, a vlastne nik kto je zavisli na dovoze tejto suroviny z Ciny... a to menovane spolocnosti su. Drzim palce Cina, vyberaj spravodlivo!
Odpovědět0  1
wrah666 (6205) | 10.6.201911:12
Křemík je všude a jeho zpracování není zas až tak složité, aby se nedala poměrně ­"rychle­" zařídit náhrada. Ovšem Čína těží, nebo alespoň kontroluje doly na obrovskou spoustu vzácných prvků. Abych konkrétně jmenoval, například mají obrovský podíl na těžbě neodymia. Bez kterého udělejme papá silným magnetům, ať už do výkonných elektromotorů, nebo reproduktorů. Stopnutí vývozu, potažmo dodávky jen pár prověřeným firmám by způsobilo obrovské problémy celosvětově. A to problémy neřešitelné, protože poměrně šasto další ložiska ani neznáme, natož aby se tam dalo začít těžit v rozumném horizontu.

(A i tam, kde ložiska známá jsou.. Obvykle je pro netěžení nějaký docela dobrý důvod. Nedostupnost, klima, válka.. Třeba v Afghánistánu by se tak krásně rabovalo, nebýt nedostupnosti, příšerných klimatických podmínek v horách a permanentní války na povtchu..­)
Odpovědět0  0
Fil001 (7) | 10.6.201911:47
Dávno, ale dávno se mělo Číně za její krádeže duševního vlastnictví šlápnout na krk a vůbec to nedovolit.

A jestli jim tak fandíte, doporučuji se tam přestěhovat ať víte do čeho jdete.

Mimo věčné obavy jak nás to všechny postihne. Tak koho to na konec dožene nejvíc???? Pořád se tady lidi ohání globálním trhem a podobně, ale neumí naprosto triviální věc. Podívejte se na Čísla obchodu. Kdy ta úžasná čína vyveze, ale NENAKUPUJE ani zdaleka tolik kolik vyveze. Komu to budou prodávat?? :D EU+USA a menší státy patří k 15% nejbohatších. K nám je jediná jejich šance dovézt. V případě že se vzepřeme tak nechť to prodá jinam :D:D:D A komu jako?? A My? My se může vrátit s výrobou k nám a prodávat zas mezi sebou. Že to bude drahé? Ano bude, ale na rozdíl od Číny máme mnohem lepší postavení.
Nesmysl o tom jak My bohatá část světa potřebujeme Čínu je utopická a naprosto nesmyslná.
Klidně mi tady napište naspočet důvodu proč to není pravda, ale upozorňuji že na rozdíl od diskuze o LBGR, feminismu a podobně ty čísla kolik MY vezeme jim a kolik oni nám jdou čistě proti nim. Čísla prostě neobkecáš.

Krásná ukázka je kopírování technologie ­(výroba mobilu Huawei­) a pak stačí zákaz operačního systému s čipama. Kde je ta slavná Čína??? Nikde, protože jen kradla duševní vlastnictví, ale bez nás je jim to pořád k ničemu.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 10.6.201912:22
Ano, nejlepší by bylo to vyrobit tady. Nebo se bez toho obejít. jenže ­"obejít se­" znamená, že se vláda zblázní, že lidé neutráci za nesmysly a ­"ekonomika nemá tah­". A ­"vyrobit­".. Jaksi by někdo musel MAKAT.. Hlásíš se sám jako dobrovolník? Do fabriky? Na směny? NEbo jsi jen typický ­"demokrat­" co má silná slova, ale práce mu smrdí? Právě kvůli takovým je dnes prakticky veškerá výroba v Asii a tamní státy válcují ekonomiku zbytku světa. Protože pracují, zatímco TADY se jen žvaní.
Odpovědět2  0
Sniper_ (46) | 10.6.201917:07
Kde je ta slavna cina?
Cina ta je uplne v pohode oni nic nepotrebuji vsechno se vyrabi­/tezi u nich. Nad jakymikoliv restrikcemi muzou jen mavnout rukou. Ale v ramci zachovani ­"spravedlnosti­" zavedou take restrikce ktere muzou mit celkem zasadni dopad na svet.
Odpovědět1  0
DarkRichelieu (1234) | 12.6.201915:30
Ano klidně, ale asi nechápete kolik se toho v Číně vyrobí a kolik bilionů eur by se muselo zainvestovat do staveb továren, těžby nerostných surovin a dalších elektráren, ropy a vody. Tolik zabrané půdy a takové ekologické porno by to zapříčinilo, že si to ani nedovedete domyslet. Na jednu stranu ano beru vraťte to všechno do evropy, ale o tom se dá jen kecat. Nemáme na to suroviny, lidi ani politickou vůli.
Odpovědět0  0
JUWARE (492) | 9.6.201913:01
Vážně by mě zajímalo, jak to bude probíhat až Donaldu Trumpovi skončí mandát a Američané dosadí do funkce nového prezidenta. Samozřejmě taky dost záleží na tom, kdo jím bude. V každém případě bude mít co dělat napravit USA pošramocenou reputaci po svém předchůdci. Pokud chtěla Amerika zamezit HUAWEI v rozšíření sítě, měla udělat výběrové řízení s takovými podmínkami, které by společnost nemohla splnit a byly by nastaveny na podmínky jiné preferované americké korporace. Pak by to sice nebylo stále zcela v pořádku, ale aspoň by to nebylo tak okaté a mohli by říci, že vše proběhlo podle regulí. Tím pádem si tohle vše mohli odpustit a Čína by neměla důvod tímto způsobem reagovat.
Odpovědět0  0
eMKejx (108) | 10.6.201910:15
ak to bude cinan, scenar je jasny :D
Odpovědět0  0
DarkRichelieu (1234) | 8.6.20190:50
Jsem si říkal jak na to asi bude reagovat mocná Evropa. Sám si odpovím že nijak, protože by to mohla taky schytat z obou stran. Jo komandovat menší státy to by jí šlo, ale když jde do tuhého dělá že nic.
Odpovědět6  0
wrah666 (6205) | 8.6.20196:17
Evropa? Evropa neřeší ani invazi jedinců, kteří otevřeně hlásají, že jdou vyvraždit původní obyvatelstvo. Zbraněmi a pokud by to náhodou dělalo problémy, tak dělohami, protože je přeplodí.
Odpovědět5  0
Pavel Matějka (1651) | 8.6.201910:10
Takzvaná Evropa tu invazi vítá, protože potřebuje zrušit národní povědomí a národní státy.

Je to prostě svinstvo.
Odpovědět5  0
wrah666 (6205) | 8.6.201910:35
Přitom z dlouhodobého hlediska je to sebevražedné i pro ty politiky, kteří je vítají. Jednak neplatí a nikdy nebudou platit daně, ­(méně peněz k rozkradení pro politiky­) a dvak.. Koho nahradí jejich ­"politici­", až za 15­-20 let budou přebírat vládu? No ano, ­"bílé­" politiky..
Odpovědět2  0
Andir (749) | 10.6.20198:52
tady by se to mělo jmenovat sraz okamurovců co utekli z léčebny :D technické znalosti nulové ale jakmile jde o rádoby politické znalosti to se jede trolování jak to jde :D naprostý odpad společnosti :D horší než cikáni
Odpovědět0  2
Fil001 (7) | 10.6.201911:39
Ano, sraz lidí co neuznává krádeže duševního vlastnictví velkolepou čínou, jen nejen že krade, ale i zotročuje obyvatele.
Nota bene zabrala se zbraní v ruce svobodné státy okolo....

Ať žije Amerika a konečně prezident co do toho tnul. Protože jestli vám to nedošlo, tak ať je amerika jaká je, není to totalitní komunismus. Ano, Čína není v žádném případě demokratická.
Odpovědět1  0
wrah666 (6205) | 10.6.201911:47
Můžete prosím s Andirkem uvést, odkud čína ­"ukradla­" ono zakázané 5g? Drobná nápověda, kdyby ho opravdu ukradla, tak amíci mlčí.. Problém je právě v tom, že Huawei provedla obrovskou část výzkumu a vývoje a je PRVNÍ, kdo to dostal do stavu vhodného k komerčnímu prodeji. Proto amíci ječí jak opaření.
Odpovědět1  0
Fil001 (7) | 10.6.201912:06
Omlouvám se, neuvedl jsem že opravdu má 5G jako první.. Ovšem jak se zdá vám dělá radost že země ve které sbíráte body občana proto že chcete i pomalu dýchat vzduch tak jim fandíte.

Příklady krádeží?
Okopírované vojenské technologie USA­/Rusko. To vám nevadí že země co zabírá se zbraní v ruce okolní státy a vyhlazuje místní obyvatelstvo ještě více bohatne a roste??? Nezlobte se na mě, ale já mam raději ač už dosti ohlou naši demokracii. Zatím co vy zřejmě potřebujete globální trh, kde nám roste golem co má tendence požrat ty okolo. Ne jen vyrabovat zdroje jako Amerika...
Okopírované další hromady věcí ­- vlaky, auta, letadla, materiál a další. Nebudu zde uvádět vše do podrobna, ale sám asi tušíte že kradou a kradou ve velkém.
Odpovědět1  0
Hraderik (86) | 8.6.201912:54
Vcelku by mě zajímalo, jak na to nahlíží evoluční psychologie, kdy invazi vítá hlavně liberální část Evropské populace, tedy různí alternativci, volnomyšlenkáři, huliči, LGBT komunity a podobné skupiny, které paradoxně muslimská kultura vnímá jako největší zlo a jejichž životní styl je v muslimských zemích v přímé opozici vůči koránu a tedy tvrdě postihován. V zásadě je to z dlouhodobé strategie přežití přinejmenším zvláštní přístup. Na jedné straně chci co nejvíce svobody, vybrat si své pohlaví a spát si s jakým pohlavím chci, používat drogy jaké chci, nesvazovat se stereotypy a konvencemi a na druhé straně vítat kulturu, která je jedna z nejkonzervativnějších na světě, neměnná po tisíciletí a která potírá jakékoliv volnomyšlenkářství a odchýlení se od zavedených pravidel dosti tvrdými tresty. V kultuře, kde na vše navíc ve vysoké míře dohlíží krom oficiálních složek také různé občanské iniciativy, rodinné klany a mravnostní policie, vedle nichž pak otravný soused se stížnostmi na sekání trávy v neděli vypadá jen jako bzučící moucha.

Už dnes vidím, jak alternativní životní přístup obsazuje hlavní města a stává se v nich mainstreamem. Což s vědomím toho, že jakákoliv alternativa sama o sobě nenese produkční potenciál ­(její funkce je podpora hlavního produkčního proudu­), nemůže být z dlouhodobého hlediska prospěšná, ani udržitelná.

Je to jako by trubci ovládli včelí ÚL a začali z něj dělnice vyhazovat a zakazovali jim bránit vchod před sršni a dalšími agresory, kteří si dělají zálusk na jimi nashromážděné zdroje na kterých se trubci ze své funkce ani nepodílí a do toho všeho ještě začali napadat vlastní královnu za to, že hledá nové louky pro zvýšení produkce medu a zajištění tak dlouhodobě nejvýnosnější strategie přežití celého úlu.
Odpovědět7  0
Pavel Matějka (1651) | 8.6.201917:27
Ale to je od takzvané Evropy stále součást stejné strategie. Potřebuje, aby člověk byl především homosexuál, hulič, aktivista, prostě cokoliv, jen ne Čech, Němec nebo Švéd. Následky pro ty, kdo jí na to skočí, ji absolutně nezajímají. Všechny možné úchylky podporuje právě proto, aby snížila národní povědomí. A daří se jí to. Pročpak Piráti bonzují v Bruseli bez ohledu na možné následky pro českou ekonomiku? To není proto, že jim strašně vadí Babiš a jeho údajné zločiny. To je proto, že to zase posune rozklad českého státu o kousek dál. Prounijní sebranka, centrálně řízená muslimem ­- co byste od nich čekali? A mladých voličů, kteří tohle nechápou a nejspíš ani chápat nechtějí, mají dost.
Odpovědět2  1
wrah666 (6205) | 8.6.201917:38
Jenže to současně podráží nohy i celé Eu, coby ­"tisícileté říši­". Půlka obyvatel jí nenávidí, druhá půlka uznává, jako ekonomicky výhodnou. Ale.. Ukažte mi jediného člověka z těch milionů, kdo by jí miloval a měl jí za vlast.
Odpovědět1  0
Hraderik (86) | 8.6.201920:09
Výstižné a kdo s tím nesouhlasí tak opět není Čech, ale homogenní beznárodnostní jednotka jako rasista, nácek nebo extremista, aby nevznikl pocit, že tady nějací Češi ještě žijí.

Evropa je unikátní právě svou národnostní, kulturní a architektonickou rozmanitostí. Každý stát má svou osobitost, jazyk a národní mentalitu. To je jedinečný koncept, který pro tak relativně malé území nemá ve světě obdoby. Já jsem zastáncem spolupráce Evropských národů, ale ne její unifikace. Teď přijedu do Londýna a na Trafalgar Square vidím stejně uřvanou a neodbytnou tlupu podnikatelů se suvenýry jako v Paříži pod Eiffelovkou. Bohužel jsem z toho nedostal chuť na šálek čaje proložený odlehčenou konverzací, ale cítil se spíše jako ­"doma v Sudánu­" jak si nedávno pochvaloval návštěvu Londýna šéf České muslimské unie Mohamed Abbas, kde ho slovy ­"kam to bude bratře­", vítali i v taxíku. Ještě nezapomněl podotknout, že by se tak rád cítil jednoho dne i v Čechách a ocenil, že se Anglie v míře porozumění dostala opravdu daleko a máme si z toho vzít dobrý příklad.

Jinak k tématu, Evropské státy a ČR by měly sledovat v prvé řadě své zájmy a odmítat účast v jakýchkoliv obchodních válkách mezi mocnostmi.
Odpovědět3  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.